torsdag 12 oktober 2006

Dagens test

Kan du bli minister i Sverige?

9 kommentarer:

  1. Nej, jag kan inte bli minister, av många skäl, bla faller jag för åldersstrecket.
    Media ÄLSKAR konflikter och många gånger finns det skäl att ifrågasätta vinklingen. Det skall vi komma ihåg! Så är det ständigt - oavsett vilket politiskt parti det gäller. De ministrar som nu är i blåsväder har markerat sin politiska hållning genom att strunta i att betala avgifter som är lagstadgade. Det är moraliskt förkastligt! Fokus hamnar nu, rätt eller fel, på helt andra områden än de som regeringen och även vi övriga medborgare vill! Med anledning av det fokus som blir har jag svårt att förstå hur det skall bli möjligt att sitta kvar.

    SvaraRadera
  2. Skrev Du inte tidigare att Du gärna vill bli kulturminister? Nu kanske Du får en ny chans. Mejla till Reinfeldt och säg att Du har vårt fulla stöd.

    SvaraRadera
  3. Hm. Fast då måste jag kanske erkänna först att jag har sprejat miljöfarligt sprej på rosorna istället för såpvatten? :o

    SvaraRadera
  4. Sd har haft krav på vandelsförsäkran i ett antal år och har på det sättet lyckats få till det rätt bra. Dom personer som nu är aktuella bland riksdagspartierna i den senaste skandalen hade blivit uteslutna ur SD, det är ju tur för dom att dom är med i partier med en högre tolerans mot kriminalitet. Värst var väl egentligen V som lät spiondömde Stig Bergling kandidera för dom i valet.

    SvaraRadera
  5. Att hålla på med miljöfarligt sprej är bara en synd om man är miljöpartist.

    Vandelsförsäkran låter bra, men hur vet man om folk talar sanning? Det går väl inte att kolla allt.

    SvaraRadera
  6. Jag fick the all clear men jag tror tyvärr att min kille skulle svara ja på en av frågorna i alla fall :(

    SvaraRadera
  7. Präktojag kanbli minister, betalade till och med skatt en sommar när jag slavade i ett jordgubbsland...

    SvaraRadera
  8. Jag kan, men jag vill inte.

    Ps. "Att kunna men inte vilja" var f.ö. titeln på Torssons första Lp (jag tror den kom 1979-1980). Ds.

    SvaraRadera